Mix
Bezoek aan de Sint-Baafskathedraal, onze wandelende takken Eos en Thanos en de brug van Leonardo da Vinci!
Onze tentoonstelling in het GUM
Het einde van ons project met MUS-E was de tentoonstelling in het GUM. We kregen een rondleiding in het museum. We eindigden bij de tentoonstelling van onze kunstwerken. Familie en de leerlingen van het zesde leerjaar waren erbij.TOP! Met dank aan kunstenaar Rasa en Tom van MUS-E.
MUS-E@GUM
We bezochten het GUM en leerden bij over planten.
Bedrijfsbezoek Christeyns
We bezochten een zeepziederij in Gent! We startten met een ontvangst in de vergaderzaal. Mevrouw Valerie gaf ons uitleg over het bedrijf. Daarna zetten we een veiligheidsbril op en trokken we ons fluohesje aan. We kregen een rondleiding in de fabriek. Daarna volgde een lesje meten en metend rekenen alvorens we naar het laboratorium trokken. Daar mochten we testjes doen. We kregen een goodiebag mee. Een topervaring die mogelijk werd gemaakt dankzij Rotary Gent.
Schoolbezoek Tectura
We gingen op schoolbezoek naar Tectura en volgden drie workshops. We schilderden een avatar, we maakten een stroomkring met lichtje voor onze avatar en maakten een naamplaatje in metaal. We ontdekten of we talent hebben voor dit soort opdrachten en oefenden heel wat vaardigheden. We kregen ook uitleg over de verschillende richtingen die je op Tectura kan volgen. Het was een interessante en fijne kennismaking met het middelbaar.









